حامدبلاگ

همه چی... از همه جا...

حامدبلاگ

همه چی... از همه جا...

.:: شامپوی مناسب موی شما ::.

.:: شامپوی مناسب موی شما ::. 

 

 

 

به گفته یک متخصص پوست، عصاره های گیاهی که به صورت شامپو فرموله و مصرف می شود دارای عملکرد بهتری هستند. شامپوها به سه دسته معمولی، درمانی و ترکیبی تقسیم می شوند. تمامی شامپوها دارای یک فرمول ثابت هستند که براساس نوع مو، ترکیبات خاصی به آنها اضافه می شود که موهایی با جنس خشک را نرم و موهایی با جنس چرب را معمولی می کنند.

سورفکتان ها ترکیب اصلی شامپوها هستند که با تولید کف، یون های مثبت را جذب و یون های منفی زائد را دفع می کنند که باعث پاک شدن موها و کم کردن التهاب و خارش پوست سر می شوند. شامپوهای با غلظت بالایی از سورفکتان ها ضمن ایجاد کف زیاد در هنگام شستشو، التهاب و خارش پوست سر و ناراحتی های پوستی را به دنبال دارند.

شامپوهای معمولی ضمن شستشو، تمیزی و از بین بردن چربی ها باعث نرمی و لطافت و براق شدن موها می شوند که برای شستشوی هر مو و استفاده روزانه مناسب هستند.
 

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

۱۰ نابغه برتر دنیا را بشناسید...

   

وقتی صحبت از نوابغ اول جهان به میان می آید، ناخودآگاه نام آلبرت انیشتین به اذهان خطور می کند، اما این فیزیکدان مشهور آلمانی جزو این فهرست ۱۰ نفره نیست.

البرز نیوز:ضریب هوشی یا [ Intelligence Quotient ] یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می‌آید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد می‌شود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر می‌شود که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.

این 10 نابغه برتر دنیا به ترتیب دارای ضریب هوشی به قرار زیرند؛

1-یوهان ولفگانگ وون گوته: Johann Wolfgang von Goethe

گوته شاعر آلمانی با ضریب هوشی ۲۱۰، نمایشنامه نویس، داستان نویس، دانشمند، سیاستمدار، کارگردان تئاتر، منتقد و هنرمندی آماتور بود که بزرگترین شخصیت ادبی عصر مدرن به شمار می رفت.
در فرهنگ ادبی کشورهای آلمانی زبان ، این شخصیت از چنان جایگاهی برخوردار است، که از اواخر قرن هجدهم آثار وی به عنوان آثار کلاسیک در نظر گرفته شده اند.

2-لئوناردو داوینچی: Leonardo Da Vinci

لئوناردو داوینچی نقاش، مجسمه ساز، معمار، طراح و مهندس ایتالیایی دومین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. تابلوهای نقاشی شام آخر و مونا لیزا این هنرمند از برجسته ترین آثار هنری دوره رنسانس محسوب می شد.

یادداشت های به جا مانده از داوینچی حاکی است: وی از خلاقیت های بالای فنی برخوردار بوده به طوری که بسیار جلوتر از زمان خود به سر می برده است.

3-امانوئل سویدن برگ: Emanuel Swedenborg

امانوئل سویدن برگ، مبتکر مسیحی و فیلسوف و دانشمند الهیات سوئدی بود که با برخورداری از ضریب هوشی ۲۰۵ دست نوشته حجیمی از کلام الهی از وی به یادگار مانده است.

اندکی پس از مرگ او، هوادارانش بلافاصله جمعیت پیرو فلسفه سویدن برگ را با هدف مطالعه در زمینه افکار وی راه اندازی کردند.

4-گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس: Gottfried Wilhelm von Leibniz

گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس چهارمین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. این فیلسوف برجسته آلمانی در رشته حقوق و فلسفه تحصیل کرد.

این فیلسوف شهیر در زمان خود نقش قابل توجهی در مسائل سیاسی و دیپلماتیک اروپا ایفا کرد. وی در مقوله فلسفه و ریاضیات از جایگاه برجسته ای برخوردار بود.

5-جان استوارت میل: John Stuart Mill

جان استوآرت میل ، فیلسوف، اقتصاددان و مبلغ مکتب سودمندگرایی انگلیسی بود که از ضریب هوشی ۲۰۰ بهره برده بود.

وی همچنین روزنامه نگاری برجسته در دوره اصلاحات قرن نوزدهم به شمار می رفت. وی از اصل سادگی در زندگی خود تبعیت می کرد.

6-بلز پاسکال: Blaise Pascal

بلز پاسکال، ریاضیدان، فیزیکدان، فیلسوف مذهبی و استاد نثر فرانسوی بود. ضریب هوشی او ۱۹۵ بود و اساس تشکیل تئوری مدرن احتمالات را بنا نهاد.

وی همچنین زمینه گسترش تعلیماتی مذهبی را بنا نهاد که ادراک خدا را از طریق دل به جای منطق آموزش می داد.

7-لودویگ ویتگنشتاین : Ludwig Wittgenstein


لودویگ جوزف یوهان ویتگنشتاین فیلسوف انگلیسی زاده شده در اتریش بود که ضمن برخورداری از ضریب هوش ۱۹۰ به عنوان بزرگترین فیلسوف قرن بیستم به شمار می رفت.

شخصیت این نابغه شهیر از جذابیت بسیاری در بین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، شاعران، داستان نویسان، موسیقی دانان و حتی فیلم سازان برخوردار بود.

8-بابی فیشر: Bobby Fischer

بابی فیشر که به روبرت جیمز فیشر معروف است، شطرنج باز ماهر آمریکایی بود که از ضریب هوشی ۱۸۷ بهره برده بود. این نابغه مشهور در سال ۱۹۵۸ عنوان جوان ترین شطرنج باز تاریخ را به خود اختصاص داد. بازی خیره کننده وی در مسابقات قهرمانی جهانی ۱۹۷۲ افکار عمومی آمریکا را به بازی شطرنج هدایت کرد.

فیشر بازی شطرنج را از سن ۶ سالگی آموخت و در سن ۱۶ سالگی با هدف وقف کامل خود به این بازی، ترک تحصیل کرد.

9-گالیلئو گالیله: Galileo Galilei

گالیلئو گالیله فیلسوف علوم طبیعی، منجم و ریاضیدان ایتالیایی بود که به پیشبرد علوم حرکت، ستاره شناسی و قدرت مواد کمک شایانی کرد.

وی از بهره هوشی ۱۸۵ برخوردار بود و کشفیاتش از طریق تلسکوپ علم نجوم را متحول ساخت.

10-مادام دی استل: Madame De Stael

نه لوئیز جرمانی نکر بارونس دی استل هولستین معروف به مادام دی استل دانشمند، مبلغ سیاسی و سخنور فرانسوی – سوئیسی بود که از ضریب هوشی ۱۸۰ سهم برده بود. وی به عنوان واسطه ای میان فرهنگ نو استعماری اروپا به مکتب رومانتیک گرایی به شمار می رفت.

نوشته های او در زمینه های داستانی، نوازندگی، مقالات اخلاقی و سیاسی، انتقادات ادبی، مطالب تاریخی، خاطرات شخصی و شعر از شهرت بالایی برخوردار است

.:: یازده ماده افزایش دهنده عمر ::.

 

1. سیبمحتویات: سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است. همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری میکند. پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند.
▪ بهترین راه استفاده: بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است.

2. آوکادو

▪ محتویات: آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند.
▪ بهترین راه استفاده: فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید. می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید.

3. موز

▪ محتویات:
موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است.
▪ اثرات آن روی سلامتی: پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند.
▪ بهترین راه استفاده: دقیقاً مثل میمون ها به راحتی موز را پوست کنده، بخورید و لذت ببرید. به نظر می رسد که میمون ها بیش از آنچه ما فکر می کنیم باهوش هستند. 

 

4. تخم مرغ▪ محتویات: تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد بیاورید که دندان مصنوعی هایتان را کجا گذاشته اید؟ خوردن تخم مرغ به شما کمک می کند. کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند. کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند.
▪ بهترین راه استفاده: تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که پختن آنها با مقدار زیادی کره یا روغن برایتان ضرر دارد.

5. سیر

▪ محتویات:
سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می دهد. همچنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می دهد.
▪ بهترین راه استفاده: بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید.

6. لوبیا قرمز

▪ محتویات: حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری میکند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری میکند. فیبر قابل حل همچنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد.
▪ بهترین راه استفاده: هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده این اثرات خوب را روی سلامتی می گذارند. خوب است که مقداری از این لوبیاها را هم در غذاهای مورد علاقه تان بیندازید یا آنها را به غذاهای مکزیکی اضافه کنید.

7. گردو

▪ محتویات: گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است.
▪ اثرات آن روی سلامتی: اسید چرب امگا ۳ نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند.
▪ بهترین راه استفاده: بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید، اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می توانند تا حدودی تازگی خود را حفظ کنند به شرط اینکه در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند. از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید.

8. محصولات سویا و توفو

▪ محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: سویا به پایین آمدن میزان Ldl ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می دهد.
▪ بهترین راه استفاده: توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد و برخلاف باور عموم توفو طعم بدی ندارد.

9. انگور قرمز

▪ محتویات: انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند.
▪ بهترین راه استفاده: نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است. اما مصرف بیشتر از این میزان می تواند اثرات خوب این ماده را از بین ببرد.

10. اسفناج

▪ محتویات: اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود.
▪ اثرات آن روی سلامتی: اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند.
▪ بهترین راه استفاده: اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد. می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آبپز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید.

11. رازیانه

▪ محتویات: رازیانه که جزء سبزیجات ایتالیایی است، حاوی مقدار زیادی ویتامین A، کلسیم، پتاسیم و آهن می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک می کند. آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می کند. از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند.
▪ بهترین راه استفاده: رازیانه را می توانید به صورت های مختلفی استفاده کنید: خام، بخار پز شده یا سرخ شده.

24 ساعت از زندگی دخترها

صبح: دیدن رویای شاهزاده سوار بر اسب در خواب…..

6 صبح: در اثر شکست عشقی که در خواب از طرف شاهزاده می خوره از خواب می پره .

7صبح: شروع می کنه به آماده شدن . آخه ساعت 12 ظهر کلاس داره!!!!!!!!

8 صبح: پس از خوردن صبحانه مفصل (علی رغم 18 کیلو اضافه وزن) شروع می کنه به جمع آوری وسایل مورد نیاز: جوراب و مانتو و کیف و لوازم آرایش و لوازم آرایش و لوازم آرایش و لوازم آرایش و…

9صبح: آغاز عملیات حساس زیر سازی بر روی صورت (جهت آرایش)

10 صبح: عملیات زیرسازی و صافکاری و نقاشی همچنان با جدیت ادامه دارد .

11 صبح: عملیات آرایش و نقاشی و لنز کاری و فیشیل و فوشول با موفقیت به پایان می رسد و پس از اینکه دختر خودش رو به مدت نیم ساعت از زوایای مختلف در آیینه بررسی کرد و مامان جون 19 تا عکس از زوایای مختلف ازش گرفت، به امید خدا به سمت دانشگاه میره .

12 ظهر: کلاس شروع شده و دختره وارد کلاس میشه تا یه جای خوب برا خودش بگیره . ( جای خوب تعابیر مختلفی داره . مثلا صندلی بغل دستی پولدارترین پسر دانشگاه - صندلی فیس تو فیس با استاد: در صورتی که استاد کم سن و سال و مجرد باشد و … )

1 ظهر: وسط کلاس موبایل دختر می زنگه و دختر با عجله از کلاس خارج میشه تا جواب منیژه جون رو بده. و منیژه جون بعد از 1.5 ساعت که قضیه خاستگاری دیشبش رو + قضیه شکست عشقی دوست مشترکشون رو براش تعریف کرد گوشی رو قطع می کنه. اما دیگه کلاس تموم شده .

2 ظهر: کلاس تموم شده و دختر مجبوره از یکی از پسرای کلاس جزوه بگیره. توجه داشته باشین دختر نباید از دخترا جزوه بگیره. آخه جزوه دخترا کامل نیست!!!!!!!!!!!

3 ظهر: دختر همچنان در جستجوی کیس مناسب جهت دریافت جزوه!!!!!

4عصر: دختر نا امید در حرکت به سمت خانه.

5 عصر: یکدفعه ماشین همون پسر پولداره که جزوه هاشم خیلی کامله جلوی پای دختره ترمز می کنه و ازش می خواد که برسونتش.

6 عصر: دختر به همراه شاهزاده رویاهاش در کافی شاپ گل زنبق!!! میز دوم. به صرف سیرابی گلاسه.

7 عصر: دختر دیگه باید بره خونه و پسر تا دم خونه می رسونتش.

8 غروب: دختر در حال پیاده شدن از ماشین اون پسره: راستی ببخشید جزوه تون کامله؟؟؟ امروز انقدر از عشق سخن گفتی مجالی برای تبادل جزوه نموند. و جزوه رو از پسر می گیره.

9 شب: دختر در حال چیدن میز شام در خانه سه تا ظرف چینی گل سرخی جهیزیه مامانش رو میشکونه (از عواقب عاشقی)

10شب: دختر در حال تفکر به اینکه ماه عسل با اون پسره کجا برن ؟؟!!؟!؟!؟!؟!

2شب: دختر داره خواب میبینه رفته ماه عسل.

5 صبح: دختره بیدار میشه و میبینه اون پسره sms داده که: برای نامزدم کلی از تو تعریف کردم. خیلی دوست داره امروز با من بیاد دانشگاه ببینتت!!! و امروز دختر باید کمی زودتر به دانشگاه برود. شاید جای مناسب تری در کلاس نصیبش شد!!!!!!!!!!!!!

خانم شماره کفشمو بدم؟!»رسانه ها آموزش دهند؟!

نگاهی به غزل‌های دیروز و متلک‌های امروز؛
متلک‌گویی‌های جنسی در خیابان/ رسانه چرا رفتار صحیح را آموزش نمی‌دهد؟!

متاسفانه آزارهای خیابانی را می توان در 2 گروه کلامی و فیزیکی خلاصه نمود که بر اساس شخصیت و پایگاه اجتماعی افراد، گروه بندی آزارها تعیین می‌شود.


به گزارش برنا شاید شما این جملات را تا به حال شنیده باشید:«خانم ببخشید مستقیم از کدوم طرفه؟! خانم شماره کفشمو بدم؟!»متلک گویی یکی از آسیب های اجتماعی است که از گذشته رنجش خاطر بانوان را به دنبال داشت.

این متلک گویی خیابانی امروزه اما شکل دیگری به خود گرفته و کار تا به آنجا پیش رفته که پا از تکه پرانی‌های ساده گذشته و مطالبی خلاف عفت عمومی مطرح می‌شود.

متلک گویی‌ها محتوای جنسی به خود گرفته است
دکتر مجید ابهری متخصص علوم رفتاری، آسیب شناس اجتماعی پژوهشگر و استاد دانشگاه دراین باره به خبرنگار برنا گفت: متلک گویی از آسیب‌های خیابانی آزار دهنده برای قشر بانوان است. متاسفانه آزارهای خیابانی را می توان در دو گروه کلامی و فیزیکی خلاصه نمود که بر اساس شخصیت و پایگاه اجتماعی افراد، گروه بندی آزارها تعیین می شود.

این آسیب شناس ادامه داد: با توجه به افزایش ظواهر نامناسب بعضی زنان و کم رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و دینی در برخی از جوانان امروزی با نوع گستاخانه تر آزارهای کلامی مواجه شده ایم. اگر تا دیروز این گونه الفاظ جنبه سربه سر گذاشتن، شوخی یا جلب توجه زنان بود؛ امروزه آزارهای کلامی با محتوای جنسی باعث وحشت و گریز رفتاری می شود. از نگاه رفتارشناسی استفاده از این گونه عبارت ها نشانه ضعف تربیت خانوادگی و کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در جامعه است.

متلک گویی ریشه در عقده های دوران کودکی دارد
سمیه حداد رنجبر مدرس دانشگاه و روانشناس علوم تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اشاره می‌کند که ریشه‌های متلک پراکنی ها مربوط به عقده‌های درونی دوران کودکی است. عقده های درونی که در دوره حساس رشد در افراد ایجاد شده و این احساسات منفی خود را به صورت متلک گویی نشان می دهند. معمولا پشت این متلک گویی‌ها تفکر خاصی وجود ندارد. کودکانی که در خانواده‌هایی که پدر و مادر سخت گیر بزرگ شده اند، دچار این معضل شده و در بزرگسالی بیشتر به این آسیب های اجتماعی تمایل نشان می دهند.

خانم‌ها با سکوت شخصیت خود را به اثبات برسانند
به گزارش برنا بعضی از افراد در مقابله با این متلک ها واکنش متقابل از خود نشان می دهد که در نهایت منجر به مشاجره‌های لفظی در معابر عمومی می شود. مجید ابهری متخصص علوم رفتاری درباره نحوه برخورد با این نابهنجاری می گوید: بانوان باید بدون توجه به این گونه رفتارهای غیر اخلاقی به راه خود ادامه داده و به جای همکلام شدن و پاسخ گویی با سکوت شخصیت خود را به اثبات برسانند. در صورت تداوم این گونه آزارها به مأمورین نیروی انتظامی مراجعه و از مساعدت آنها استفاده کنند. این روش بسیار بهتر و معقول تر از مواجه فردی است.

رسانه ها آموزش دهند
این پژوهشگر و استاد دانشگاه به لزوم آموزش این افراد توسط رسانه ها تاکید می کند و ادامه می‌دهد: رسانه ها از جمله تلویزیون و رادیو زیان های اینگونه رفتار و آثار تخریبی را باید بیان نمایند. مردانی که با این رفتار زشت باعث آزار دیگران می شوند باید بدانند که این امکان وجود دارد در کوچه و خیابان دیگری ناموس خودشان مورد تعرض کلامی قرار بگیرد. بنابراین دفاع و حمایت عابرین از بانوان عفیف که مورد تعرض قرار می گیرند می تواند کنترل اجتماعی را در جامعه همگانی نمایند.

موتورسیکلت هیبریدی و رویایی ایژ

اگر از طراحی موتورسیکلتهای فعلی خسته شده اید، می توانید با رویای ایژ آشنا شوید. موتورسیکتی از دنیای آینده با طراحی و امکانات منحصربفرد. چیزی که تمام چشمها را خیره خواهد کرد. به دنیای موتورسیکلت Izh-1 مدل 2012 خوش آمدید. این موتورسیکلت، آپدیتی از طرح مدل 2010 ایژ می باشد.



بدنه آیرودینامیک و با ساختار سبک و کم حجم برای سواری در خیابانهای شلوغ و پر ترافیک، به شکل ایده آلی طراحی شده است. استفاده از پلاستیکهای تقویت شده و فوق مقاوم در برابر حرارت ، باعث شده تا وزن آن نصف یک موتور مشابه باشد.


موتور آن  بصورت هیبرید بوده و می تواند 140 اسب بخار قدرت تولید کند. یک موتور الکتریکی با قدرت 80 اسب بخار که از باتری های لیتیوم سولفید (Li2S) نیرو می گیرد و با استفاده از یک گیربکس کوچک دو سرعته قدرت خود را به چرخ های عقب منتقل می کند، بعنوان موتور کمکی در سیستم هیبرید (دوگانه) آن ، انجام وظیفه می کند. جالب اینکه این باتری ها چهار برابر باتری های لیتیوم-یون نیرو را در خود ذخیره می کنند. هنگام ترمز نیز انرژی در باتریها ذخیره می گردد.


سیستم هیبرید در این موتورسیکلت باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت شده بگونه ای که مصرف بنزین آن تنها 2.94 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. گیربکس اصلی آن نیز 6 سرعته و اتوماتیک است.

دو عدد کیسه هوا بطرز بسیار خلاقانه ای برای آن در نظر گرفته شده تا میزان صدمات را در حین تصادف کاهش دهد. یک سیستم رادار نیز در آن تعبیه شده که در صورت نزدیک شدن بیش از حد به مانع یا خودروی جلویی بصورت خودکار سرعت را کاهش می دهد.


یک نمایشگر LCD سه بعدی 3D برای نمایش انواع هشدارها و نقشه راهیابی GPS در آن تعبیه شده که  قادر است همانند یک کامپیوتر وظیفه مدیریت اطلاعات موتورسیکلت را برعهده بگیرد.

همچنین می تواند با اتصال به دستگاههای تلفن هوشمند نظیر آیفون و آندریود،  بصورت بیسیم، اطلاعات و تماسها را روی صفحه خود نمایش دهد. در حالتی که موتور ایستاده و حرکت نمی کند، می توانید به App ها یی نظیر ویدیو، اینترنت، پیام و مسنجر و غیره نیز دسترسی داشته باشید. صفحه اصلی داشبورد  نیز بصورت دیجیتال بوده و اطلاعات مختلف نظیر سرعت و مصرف سوخت و غیره را بشکل زیبایی نمایش می دهد.


اگر شیفته این موتورسیکلت جالب شده اید، باید همچنان منتظر تولید آن بمانید چون زمان تولید یا قیمت آن یا مشخصات دقیق آن هنوز مشخص نیست.


منبع:پدال