حامدبلاگ

همه چی... از همه جا...

حامدبلاگ

همه چی... از همه جا...

دانــستـــنی هـای جـــــالـــــــب



 1. اگر بینی خود را بگیرید، امکان ندارد بتوانید زمزمه کنید.


 2. وقتی شیشه می شکند، ترک های آن باسرعت 3000 مایل در ساعت حرکت می کنند.


 3. در هر دقیقه حدود 200 نوزاد در جهان متولد می شوند.


 4. جلیقه ی ضد گلوله، خروجی اضطراری، برف پاک کن شیشه ی ماشین و پرینتر های لیزری همگی توسط زنان اختراع شده اند.


 5. انسان در زمان خواب بیشتر از زمانی که تلویزیون تماشا می کند کالری مصرف می کند.


 6. به طور میانگین انسانها بیشتر از اینکه از مرگ بترسند از عنکبوت می ترسند.


 7. ناخن های انسان در زمستان سریع تر رشد می کنند.


 8. وقتی به کسی که عاشقش هستید نگاه می کنید، مردمک چشمانتان گشاد تر می شود. و قتی به کسی که از او متنفرید هم نگاه می کنید همین اتفاق می افتد.


 9. تنها انسان ها در هنگام احساساتی شدن اشک می ریزند. و انسان به طور متوسط 4,200,000 بار در سال پلک می زند.


 10. بینایی مردان از زنان بهتر است و می توانند متن های ریز تری را بخوانند. در زنان قدرت شنوایی بهتر است.


 11. "محمد" شایع ترین اسم در جهان است.


 12. یخ به ههیچ وجه سر نیست. چیزی که باعث می شود بر روی یخ سر بخوریم یک لایه ی نازکی از آب است که در اثر فشار بر روی یخ ایجاد می شود و باعث می شود که سر بخوریم.


 13. هر انسانی در جهان با 9میلیون نفر دیگر، روز تولد مشترکی دارد.


 14. زنان دو برابر بیشتر از مردان پلک می زنند.


 15. تعدادنوزادانی که در طول یک سال در هندوستان متولد می شوند از کل جمعیت استرالیا بیشتر است.


 16. 492 ثانیه طول می کشد تا اشعه ی خورشید به زمین برسد.


 17. نوزادان در هنگام تولد کشکک زانو ندارند.


 18. درخت زیتون می تواند بیش از 1500 سال زندگی کند.


 19. در تولید کاغذ اسکناس از خمیر پنبه به جای خمیر چوب استفاده می شود. این بدان معنی است که اگر داخل ماشین لباسشویی شسته شود مثل کاغذ معمولی از بین نمی رود.


 20. آب قطب جنوب به قدری سرد است که هیچ چیز در آنجا فاسد نمی شود. گرم ترین هوایی که تا به حال از قطب جنوب گزارش شده 3 درجه ی فارنهایت بوده است.


 21. جنگل های بارانی آمازون بیش از 20 درصد اکسیژن جهان را تولید می کنند.


 22. اقیانوس اطلس شمالی هر سال 2,5 سانتی متر عریض تر می شود.


 23. سالانه بیش از 50,000 زمین لرزه در جهان اتفاق می افتد.


 24. هر مایل مربع از آب دریا حاوی 20 کیلوگرم طلا است.


 25. 1000 سال طول می کشد تا یک قطره ی آب اقیانوس دور جهان بچرخد.


 26. اروپا تنها قاره ای است که هیچ صحرایی در خود ندارد.


 27. آب اقیانوس اطلس از اقیانوس آرام شور تر است.


 28. قدیمی ترین لامپ ، در سال 1901و در یک ایستگاه آتش نشانی در کالیفرنیا روشن شده و هنوز هم روشن است. اسم این لامپ، چراغ صده ای است.


 29. بوییدن سیب سبز یا موز (فقط بوییدن و نه خوردن) باعث کاهش وزن می شود.


 30. هر انسان معمولی 3 سال از عمر خود را در توالت می گذراند.

دانلود سریال فوق العاده دیدنی و هیجانی قلب یخی


 قسمت نهم و دهم از فصل سوم

 

سریال جدید و بسیار زیبای قلب یخی


برای دانلود به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

دانلود بهترین آهنگهای ماه نوامبر 2012 شامل 76 آهنگ برتر و شنیدنی

بهترین آهنگهای ماه نوامبر 2012 شامل 76 آهنگ برتر و شنیدنی ایرانی و خارجی



به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

هیولایی روی زمین (F-650 )



زمانی که حرف از پیکاپ و پیکاپ سواری زده می‌شود نباید به راحتی از چند نام گذشت. سری محبوب داکوتا از کمپانی دوج، پیکاپ‌های دو کابین GMC و مهم‌تر از همه سری F از کمپانی فورد است . F-650 در حالت عادی از سامانه همه چرخ‌های متحرک یا AWD برای حرکت استفاده می‌کند ولی در شرایط سخت و ناهموار سیستم کنترل الکترونیک ECU انتقال قدرت را به صورت چرخ‌های عقب متحرک RWD تبدیل می‌کند. هر آنچه را از قدرت می‌توان تعریف کرد باید در موتور این خودرو جست‌وجو کرد. بعد از موفقیت نسل قبلی این پیکاپ، کمپانی فورد مدل جدید را با دو حالت 7/6 و 2/7 لیتری و همچنین هشت نوع قدرت راهی بازار کرد. اما فورد موردنظر با موتور 2/6 لیتری است که می‌تواند به قدرت وحشتناک 300 اسب‌بخاری برسد. این پیکاپ در حالی به آن قدرت می‌رسد که حداکثر موتورش به 2400 دور در دقیقه رسیده باشد. ملاحظه می‌شود که قدرت بی‌نظیر این هیولا در چه دور موتور کمی تولید می‌شود. گشتاور F-650 هم 800 پوند بر فوت است و زمانی به این گشتاور می‌رسد که دور موتورش فقط و فقط 1440 دور در دقیقه باشد. با توجه به چنین قلب تپنده غول‌آسایی سیلندرهایی به قطر 9/109 میلی‌متر هم نباید خیلی عجیب باشد. در مورد سیستم سوخت‌رسانی هم باید گفت که روی هر سیلندر برخلاف تصور سه سوپاپ قرار دارد پس به ناچار فرآیند تنظیم سوپاپ ها باید از طریق سیستم OHV انجام شود.
داخل کابین این خودرو همانند اتاق‌های کامیون‌های ولوو و اسکانیا  دارای آپشن‌ها و امکانات بی‌نظیری است. از موقعیت‌یاب‌های ماهواره‌ای و سیستم صوتی 16 اسپیکره گرفته تا  تهویه مطبوع پر‌قدرت حتی پخش DVD به صورت بی‌سیم مملو شده است. تمام این امکانات نیازمند یک منبع الکتریکی قدرتمند هستند و این نیاز هم توسط دو باتری خشک قدرتمند 12 ولتی که می‌توانند 1950 وات نیرو یا به عبارتی 130 آمپر جریان تولید کنند، تامین می‌شوند از لحاظ ظاهری هم می‌توان گفت این فورد بیشتر به باربرهای معدن شبیه است تا به یک پیکاپ!
با ملاحظه طول، عرض و ارتفاع این خودرو که به ترتیب 2242، 2463 و 7137 میلی‌متر است، به راحتی می‌توان دریافت که این هیولا چه قد و قواره‌ای دارد. چرخ‌های این فورد با سایز 25/8× 5/22 اینچ به همراه تایرهای 5/22 از شرکت گودیر به صورت اختصاصی درخواست شده است.  و نوید یک سواری مطمئن را می‌دهند اما مهم‌ترین نکته یک خودرو را نباید از یاد ببریم و آن  هم سوخت مصرفی آن است. نظرتان درباره یک باک 400 لیتری چیست؟ این باک که به صورت دو تکه 200 لیتری تقسیم شده است علاوه بر یک منبع حجیم سوختی، زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است. قسمت بار این فورد هم توانایی حمل وزنی را در حدود 12 تن دارد. این خودرو در ازای هر لیتر از حجم موتورش، می‌تواند 3/33 اسب‌بخار نیرو تولید کند. شتاب صفر تا 100 این پیکاپ 3/21 ثانیه است و اگر سرعت 100 کیلومتر در ساعت ناگهان ترمز کند، 51 متر طول می‌کشد تا کاملاً بایستد. F-650 در آمریکا به ازای 000/85 دلار به فروش خواهد رفت البته اگر شما بخواهید از سیستم EBD یا توزیع الکترونیک نیروی ترمز هم استفاده کنید باید 10 هزار دلار دیگر بپردازید.





مهمترین خاطرات شما در فیسبوک در سال 2012

در دنیای علم و تکنولوژی اکثر ما تقریبا نیمی از وقت روزمره خود را صرف زندگی دوم خود یعنی جامعه های مجازی و دنیای اینترنت میکنیم. یکی از پرطرفدارترین این حامعه های مجازی فیسبوک است. همه ما خاطرات زیادی از خود را در این جامعه مجازی گذرانده ایم, سال 2012 رو به پایان است و فیسبوک میخواهد برای شما یک تجدید خاطره از اتفاقات سال 2012 داشته باشد.

مهمترین خاطرات شما در فیسبوک در سال 2012

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

۱۰ چیز که مانع ۱۰ چیز دیگر است!

گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم . شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم.


۱٫ غرور مانع یادگیری

غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید ” پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است” اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم. اغلب کسانی که در رشته های مختلف علمی به پیشرفت رسیده اند کسانی اند که از پرسیدن نمی ترسیدند.


۲٫ تعصب مانع نوآوری

هیچ چیز در دنیا بیشتر از تعصب مانع نوآوری و پیشرفت نوع بشر نشده است. به خیلی چیزها چنگ می زنیم و تعصب داریم اما نمی دانیم چرا. اگر در مورد خیلی از باور ها و روش های زندگی مان فکر کنیم فلسفه خاصی برایش نداریم درحالیکه شاید هر روز اجرایش کنیم. هرکسی که توانسته زیان های جبران ناپذیر تعصب بیجا را در زندگی اش کشف کند درهای تازه ای به رویش باز شده و دنیا را از منظر جدیدی دیده است.


۳٫ کم رویی مانع پیشرفت

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. اگر تمام جهان بگویند شما انسان بااستعدادی هستید تا زمانی که عقاید و افکارتان در ذهنتان باقی بماند نمی توانید پیشرفت کنید. دیگران با دیدن چهره موجه و رفتار شما به ارزش های شما پی نخواهند برد. تنها زمانی که لب به سخن بگشایید می توانید به پیشرفت دست یابید.


۴٫ ترس مانع ایستادن

ترس مانع اصلی ثابت قدمی و پایبندی انسان بر اعتقاداتش است. ترس از قضاوت دیگران، ترس از طرد شدن، ترس از عدم موفقیت سبب می شود شما هرچقدر هم به درست بودن چیزی ایمان داشته باشید برای داشتن  و عمل کردن به آن کاری نکنید.


۵٫ تخیل مانع واقع بینی

انسان بی رویا غیر قابل تحمل است چه برای خودش و چه برای دیگران اما زندگی در تخیلات و توهم باعث می شود ما در دنیایی غیر حقیقی زندگی کنیم و زمانی از خواب غفلت بیدار شویم که خیلی دیر است.


۶٫ بدبینی مانع شادی

انسان بد بین زندگی را به کام خود و نزدیکانش تلخ می کند. این جور افراد در بهترین قصر ها و زیبا ترین بنا ها به دنبال ترک های دیوار اند. باور کنید این زندگی برای هیچ کس به اندازه خودشان سخت نیست. شما می توانید از آنها پرهیز کنید اما خودشان به هیچ وجه نمی توانند از دست خودشان فرار کنند.


۷٫ خود شیفتگی مانع معاشرت

حیات بشر به تعامل با دیگران بستگی دارد. بنابراین ما ناچار هستیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. اما هیچ کس خواهان هم نشینی با انسان خود شیفته نبوده و نخواهد بود.


۸٫ شکایت مانع تلاش گری

آنکه دائما در پی مقصر و شکایت و شماتت دیگران است عملا دست از تلاش برداشته چون مشغول یافتن مقصر است! به همین سادگی زندگی تان را هدر ندهید.


۹٫ خود بزرگ بینی مانع محبوبیت

همه انسان ها دوست دارند در نظر دیگران به بهترین شکل دیده شوند اما وقتی دائما خودمان را در موضع قدرت و برتری قرار می دهیم سایرین را بیزار می کنیم و از خودمان فراری می دهیم.


۱۰٫ عادت کردن مانع تغییر

عادت مانع تغییر است و باعث می شود سالهای سال در یک مکان ، زمان، موقعیت و شرایط درجا بزنیم.


جملات بسیار زیبا و تامل برانگیز




اززشت رویی پرسیدند:

آنروزکه جمال پخش می کردند کجا بودی؟

گفت : در صف کمال


* * * * * * * *


اگر کسی به تو لبخند نمی زند علت را در لبان بسته خود جستجو کن

مشکلی که با پول حل شود ، مشکل نیست ، هزینه است


* * * * * * * *


همیشه رفیق پا برهنه ها باش ، چون هیچ ریگی به کفش شان نیست


* * * * * * * *


با تمام فقر ، هرگز محبت را گدایی مکن

و با تمام ثروت هرگز عشق را خریداری نکن


* * * * * * * *


هر کس ساز خودش را می زند، اما مهم شما هستید که به هر سازی نرقصید


* * * * * * * *


مردی که کوه را از میان برداشت کسی بود که شروع به برداشتن سنگ ریزه ها کرد


* * * * * * * *


شجاعت یعنی : بترس ، بلرز ، ولی یک قدم بردار


* * * * * * * *


وقتی تنها شدی بدون که خدا همه رو بیرون کرده ، تا خودت باشی و خودش


* * * * * * * *


یادت باشه که:

در زندگی یه روزی به عقب نگاه میکنی . به آنچه گریه دار بود می خندی


* * * * * * * *


آدمی را آدمیت لازم است ، عود را گر بو نباشد ، هیزم است


* * * * * * * *


از دشمن خود یک بار بترس و از دوست خود هزار بار


* * * * * * * *


فرق بین نبوغ و حماقت این است که نبوغ حدی دارد


* * * * * * * *


هیچ چیز در طبیعت برای خود زندگی نمیکند


رودخانه ها آب خود را مصرف نمیکنند


درختان میوه خود را نمی خورند


خورشید گرمای خود را استفاده نمیکند


ماه ، در ماه عسل شرکت نمیکند


گل ، عطرش را برای خود گسترش نمیدهد


نتیجه :


زندگی برای دیگران ، قانون طبیعت است . . .



به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

گربـه ای که خـوش شانـسی آورده است !

دِیزی گربه ای زیبا و البته خوش شانس است! دیزی خوش شانس است زیرا در خانواده میراتو نگهداری می شود! کنزو میراتو یک معمار و طراح فضای داخلی 15 سال است که فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده و به واسطه شغل خود دستی نیز در هنر عکاسی دارد. حضور دِیزی و قابلیت های معمار ژاپنی در نهایت به ثبت تصاویری جالب از این گربه دوست داشتنی انجامیده است. نکته قابل توجه آن است که پس از انتشار تصاویر دِیزی در وب سایت شخصی میراتو، یک شرکت ژاپنی تولیدکننده غذای حیوانات پیشنهاد 20 هزار دلاری برای همکاری با گربه خانواده میراتو را ارائه کرده است.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فقط در ایران !

فقط در ایران !



این کارت عروسی‌ رو اگه نخونی خیلی‌ چیزا رو از دست دادی

http://s3.picofile.com/file/7473579672/ww.jpg

 


http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/13503644897.jpg

http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/13503644908.jpg

http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/28059_425252087528114_289028841_n.jpg

http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/480387_169677079839069_223381678_n.jpg

http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/135036449110.jpg

http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/135036449213.jpg

http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/135036449416.jpg

http://up08.persianfun.info/img/91/8/pf/faghat-dar-iran-5/135036449518.jpg

پدیده‌هایی فراتر از تصور و خیال

در جهان پدیده‌‌های بی‌شماری وجود دارند که در قالب هیچ تصور و خیالی نمی‌گنجد. برخی از این پدیده‌ها عجیب و برخی زیبا و برخی دیگر زشت هستند؛ هرچه هست نشانی از عظمت و بزرگی خلقت است.
شماری از این پدیده‌ها را مشاهده می‌کنید:

پیاده‌رو موزاییکی تاسمانی:
جزیره تاسمانی یکی از ایالت‌های و جزایر استرالیا است که در آن پدیده‌های طبیعی زیبای بسیاری وجود وجود دارد که ناشی از رسوب مواد مذاب آتشفشانی است، یکی از این پدیده‌ها پیاده‌رو مواییکی است که عبارت است از وجود صخره‌های طبیعی به شکلی است که در تصویر مشاهده می‌کنید و به پیاده‌رو موزاییکی تاسمانی معروف شده است.

 


به ادامه مطلب مراجعه شود...

 

ادامه مطلب ...

تندیسی 95 ساله در دل یک درخت


در سال ۱۹۱۴ در بحبوحه آغاز جنگ جهانی‌ اول یک سرباز پیش از آنکه به صحنه جنگ برود برای پیشگیری از دزدی، دوچرخه خود را به درخت کوچک خانه قفل می‌کند. از آنجا که آن سرباز هیچگاه به خانه باز نگشت، خانواده او برای یادبود فرزندشان دوچرخه را از درخت جدا نکردند. ۹۵ سال پس از آن این تندیس بوجود آمد که می بینید.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org